Sabtu, Jun 23, 2012

AMALAN DOA MEMOHON DILINDUNGI DIRI

AMALAN DOA MEMOHON DILINDUNGI DIRI DARIPADA KEJAHATAN AHLI SIHIR DAN MEREKA YANG MENDAPATKAN KHIDMAT DARINYA!

Antaranya;
Baca Surah al-Ikhlas 3x, al-Falaq 3x dan Surah an-Naas 3x:

Dalil hadis:

...Dari Abdullah bin Khubaib r.a. katanya, RasuluLLah saw bersabda, “Ucapkanlah!” Para Sahabat bertanya, “Wahai RasuluLlah saw, apakah yg mesti kami ucapkan?” lalu Nabiy saw bersabda, “Qul huwaLlahu Ahad, Qul auzubi Rabbil Falaq dan Qul auzubi Rabbin ’Naas, bacakanlah sebanyak 3x di kala pagi dan malam hari, itu cukup bagimu sebagai pelindung dari segala sesuatu.” (Hadis riwayat at-Tirmidzi)

Surah al-Ikhlas (terjemahannya);

قُلْ هُوَ اللهُ أَحَدٌ. اَللهُ الصَّمَدُ. لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُوْلَدُ. وَلَمْ يَكُنْ لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ

Katakanlah, “Dialah Allah yg Satu, Allah yg bergantung kepada-Nya segala sesuatu. Dia tiada beranak dan tiada diperanakkan. Dan tiada sesuatupun yg setara dgn-Nya.

Surah al-Falaq (terjemahannya);

قُلْ أَعُوْذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ. مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ. وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ. وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِوَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ

Katakanlah: “Aku berlindung kepada Rabb yg menguasai Subuh. Dari kejahatan makhluk-makhluknya. Dan dari kejahatan malam apabila telah gelap gelita. Dan dari kejahatan perempuan si-tukang sihir yg menghembus pada buhul-buhul. Dan dari kejahatan orang yg dengki apabila ia dengki.”

Surah an-Naas (terjemahannya);

قُلْ أَعُوْذُ بِرَبِّ النَّاسِ. مَلِكِ النَّاسِ. إِلهِ النَّاسِ. مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ. اَلَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُوْرِ النَّاسِ. مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ

Katakanlah: “Aku berlindung kepada Rabb manusia, Raja manusia, Sembahan manusia, dari kejahatan syaitan yg tersembunyi, yang membisikkan (kejahatan) ke dalam dada manusia. Dari (kalangan) jin dan manusia.

Dalil dari al-Qur’anul Karim. Terjemahannya:

وَإِمَّا يَنْزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذُ بِاللهِ إِنَّهُ سَمِيْعٌ عَلِيْمٌ

"Dan jika kamu ditimpa suatu godaan dari syaitan, maka berlindunglah kepada Allah (membaca TA’AWWUDZ – "auzubiLlahi minassyaithonirajim"). Sesunguhnya Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui."

(Surah al-A'raaf (7): ayat.200)

Dan jika kita mendapat MIMPI yg buruk pula maka sebaik kita bangun dari berbaring baca ta’awwudz lalu lidah ke arah sebelah kiri sebanyak 9x -maksudnya baca ta'awwudz kemudian ludah, dan baca lagi ta'awwudz kemudian ludah, bule sebanyak 3x, 5x atau terbaiknya 9x. Ludah itu pula bukannya beserta lendir air liur yg banyak tetapi cukup sekadang syaratnya dgn beberapa titik atau cebis cebis air liur bagi membezakannya dgn perlakuan ahli sihir yg meniup setiap kali selepas membaca jampi serapah atau mentera mereka.

Dalilnya: Dari Abdullah ibn Abi Qatadah, dari bapanya, dari Nabiy saw, “Mimpi yg baik berasal dari Allah Ta’ala, sedangkan mimpi yg buruk adalah dari syaitan. Apabila salah seorang drpd kamu mendapat mimpi yg buruk maka hendaklah ia meludah kea rah kirinya dan berindung kepada Allah dari keburukannya. Kerana sesungguhnya ia (mimpi itu) tidak akan mendatangkan mudharat baginya.”

Diharap semoga kedua amalan di atas dapat membantu tuan-puan daripada terkena sihir atau buatan org yg jahat. Sedikit tambahan, amalan ini tidak akan terkesan kecuali tuan-puan pergi mendapatkannya dari guru atau ustaz yg mempunyai sanad untuk mengamalkannya, saya hanya sekadar memberitahu tuan-puan sahaja.

Wallahu a'lam
Lebai Kampung
Institute of Traditional Islamic Studies

Tiada ulasan: